Sorg och glädje...

Hej vänner! Nu har det återigen varit en alltför lång paus mellan inläggen här! Hursomhelst, här kommer ett långt som upprättelse! Vi har mycket att behandla!


Punkt 1: Barack Obama har blivit utsedd till Amerikas nästa president. Om några få månader har han i uppgift att styra upp ett land som hamnat i en ekonomisk kris som inte skådats sedan den stora depressionen nån gång på det goda 40-talet. Dessutom så har vår gode mr Bush JR lyckats reta upp 85% av den muslimska världen, och jag lovar, 85% är en väldig massa muslimer! Detta är något Obama måste köra ner nävarna i. Jag har ganska stora förhoppningar om att vi framöver kommer få se ett aningen mer mänskligt USA, ett USA som inte ser sig som odödliga och som faktiskt vågar och vill be om hjälp, utan att för den skull köra med-eller-mot-taktiken. Nä jag tror att detta blir riktigt bra! Nu ska vi inte tro att det kommer att ske underverk och att vi är på väg mot himmelriket på jorden, men utan facit i hand, det kan inte gärna bli värre på den världspolitiska fronten!


Punkt 2: Elitserien har snart nått halvvägs och det är dags för ett landslagsuppehåll. Ingen är gladare än jag för facit såhär långt:

1. Modo
2. Linköping
3. Rögle
4. Skellefteå
5. Brynäs

Ser ni vad jag ser? Inget HV71, inget FBK, inget Frölunda.. vad säger experterna nu? Regel nummer ett gäller fortfarande; motivation slår klass! Nu har förvisso HV haft makalösa skadebekymmer och jag är säker på att de kommer klättra ordentligt framöver, men likväl är det en anmärkningsvärd tabell vi ser!


Det finns dock en stor portion smolk i bägaren och detta får bli dagens tredje, avlsutande och utan tvivel viktigaste punkt! I går meddelade en av Sveriges främsta hockey-legendarer, Magnus Wernblom, att karriären är över. Han är helt enkelt inte nöjd med målproduktionen under säsongen och väljer därför att släppa fram yngre förmågor. Totalt blev det 677 matcher i eliten och 267 mål, bara ett fåtal ifrån den främste målskytten genom tiderna: Håkan Loob. Det är med sorg i hjärtat som jag säger: Tack Magnus, tack för glädjen, tack för ilskan, tack för de där kolsvarta demon-ögonen som skrämt livet ur motståndare i många herrans år! Nu önskar jag bara en sak; att Modos nästa hemmamatch, måndagen den 17:e november, blir dagen då siffran nio pensioneras i laget, tröjan hissas upp i taket, samt att 7600 euforiska supportrar hyllar en gigant, en mästare som aldrig fick lyfta bucklan (fyra silver) och en kämpe som gjort allt för laget i hans hjärta! Och man får väl se det som lämpligt att motståndarlaget den dagen är Skellefteå, den klubb i elitserien som förutom Modo har fått äran att ha Magnus Wernblom i sin dress. Räkna med en hyllning som självaste Börje Salming hade blivit avundsjuk på! Tack Magnus och lycka till! Ta gärna en titt på detta lilla klipp.


Med dessa närmast tårfyllda ord lämnar jag er till era egna tankar. En sak till förresten: Om jag någon gång kommer att köpa en ny Volvo så kommer jag utan tvivel att åka de galet många milen upp till Örnsköldsvik för att göra bilaffär med en av de största i elitseriens historia. Herr Wernblom är nämligen Volvo-säljare på fritiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0