Abstinens...

Japp, det är sanningen i vitögat som skådas i rubrikraden! Er gode Australien-korrespondent har råkat ut för ett gravt fall av abstinens, och rusämnet är hockey. Ni förstår, i detta land finns det tre sporter som avgudas: Rugby, AFL (Rugby med konstigare regler) samt Cricket. Jag fann ett visst nöje i att titta på Rugby och AFL, då det går att hitta ljusglimtar i dessa två sporter; framförallt vansinniga tacklingar! Problemet är att både rugby- och AFL-säsongen är slut sedan några veckor tillbaka. Detta lämnar mig med en enda ynka "sport": Cricket... Jag avskyr, hatar, bespottar och vänder ryggen åt Cricket! Det måste vara världens utan konkurrens tråkigaste sport. Dessutom pågår matcherna (i Test cricket) en hel helg. Jag är tveksam om det finns någon sport som är fängslande nog att hålla mig fängslad i en hel helg i sträck, skulle kunna vara amatör-VM i ölhävning i så fall...

Hursomhelst.. den svenska elitseriesäsongen är igång och abstinensen är allvarlig! Jag vill även påpeka att vardagsmatcherna som hemma i Sverige startar klockan 19:00 blir till matchstart 03:00 här på andra sidan Tellus. Så desperat är inte ens jag! Däremot Lördagsmatcher, start klockan 16:00 svensk tid! Det blir start klockan 00:00 här det! Dessa följer jag med odelad koncentration för att sedan krasha i säng runt klockan halv fyra. Varken halvtaskig uppkoplling eller dåliga kommentatorer kan stoppa mig från detta! Utöver detta så spenderas X antal timmar per vecka på Modos hemsida, hockeyligan.se och andra intresseobjekt. Ska bli gött att komma hem och insupa hockeyatmosfären i Sverige ännu en gång!

Ni som följer denna blogg någorlunda väl minns att jag för en tid sedan hade vissa fågelrelaterade problem. Mina ornitologiska detektivkunskaper har nu avslöjat gärningsfågeln: Magpie! För mer information om denna rubbade lilla varelse så rekommenderas http://en.wikipedia.org/wiki/Australian_Magpie . Lägg speciellt märke till avsnittet om fenomenet swooping, som tydligen orsakar en mängd skador varje år, speciellt hos intet ont anande cyklister som blir anfallna bakifrån!

Varningsskylt för

Man kunde ju önska att de satte upp ovanstående skylt i parken!

Idag var jag för övrigt millimeter från att fånga demonen! Jag var på väg hem från skolan och var fullt beredd på en attack bakifrån! Mycket riktigt så ser jag så småningom en svartvit sak närma sig i ögonvrån.. Med kyla i maggropen så väntade jag in anfallet och när ondskan var en meter ifrån mig så tog jag ett steg åt sidan och försökte grabba tag om halsen på den. Det ville sig inte riktigt, men jag touchade den iaf! Reducering till 5-1! För pippins egen skull så hoppas jag att han/hon inte försöker igen, för nästa gång lyckas jag! Det kvarstår dock att reda ut varför den bara anfaller när jag har en keps på huvudet... mitt vackra hårsvall kanske gör att den tar mig för en högre stående varelse...

Tjipp på er!

Kommentarer
Postat av: Micke -Words and Art of Mighty Mike

Peter peter, du bör ta reda på om varelsen i fråga är fridlyst så att du inte begår någon dödssynd där down under och vi får höra om alla dina rättegångar i aftonbladet.

2008-10-18 @ 14:02:43
URL: http://mickegfx.blogspot,com
Postat av: Andreas

haha Bird versus Man. Who will be victorious...=)

2008-10-19 @ 16:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0