Aftonbladets nyhetstorka...

Att gå in på aftonbladet.se är lite som en gigantisk godispåse där bara ett fåtal bitar är ätbara... Idag lyder huvudrubriken:

Varning! Ring inte det här numret.

.. och saxat från själva artikeln:

"Om du blir uppringd av ett okänt Somalianummer så gör du bäst i att inte svara eller ringa tillbaka.

Det kan nämligen bli en mycket dyr nota."

Nämen säger du det!? Jag som trodde det var fullständigt gratis att ringa till Somalia, det är ju precis runt hörnet! Och varför i all världen skulle jag ringa upp ett missat samtal från Somalia? Även om jag skulle tycka att det vore spännande och lite exotiskt att se hur mycket pengar man kan lägga på ett samtal, så skulle jag ju inte förstå ett enda ord de säger!

I en kommentar till artikeln säger också en av de drabbade: "Spontant känner jag att jag har få vänner i Somalia."

Aftonbladet själva känner sig ju, som tryckfrihetens beskyddare, tvungna att ringa upp numret och rapporterar att telefonsvararen spelar Ronan Keatings "Life is a rollercoaster". Efter cirka fem minuter har fortfarande ingen svarat och låten börjar om varpå journalisten lägger på. Ja man vill ju inte höra samma låt två gånger, annat hade det varit om de hade mixat lite låtar från the good old sixties.

I kategorin viktigt kan konstateras att Modo smiskade lillebror Timrå, och om två veckor anländer Yetman.. konkurrensen på forward-sidan hårdnar alltjämt.


Kommentarer
Postat av: Micke -Words and Art of Mighty Mike

Det där om godispåsar där det bara är få bitar som är ätbara, det är så varje gång man köper en påse godis! ALLTID köper man något man inte gillar!

Hoppas du är medveten att medans du har varit down under så kommer du att ha missat 2 underbara springsteenkonserter och så missar du min maskerad! hur känns det att heta peter i denna grymma värld?

2008-10-06 @ 21:42:57
URL: http://mickegfx.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0