Lägesrapport...

Där jag bor här i Australien finns det en liten liten asiat-butik ett hundratal meter neråt gatan. För att komma dit måste man passera en liten liten park där det finns ett stort stort träd. Nåväl, nu när vi fastställt omgivningen så kan vi gå vidare i denna historia. Under min tid här så har jag promenerat otaliga gånger till denna lilla lilla asiat-butik för att köpa mjölk, bröd, chips och annat livsnödvändigt för att klara det dagliga livet. Men under de senaste veckorna har något ohyggligt börjat inträffa..
Under promenader till den lilla lilla asiat-butiken, genom den lilla lilla parken råkar jag gång efter annan ut för blitzkrieg från det stora stora trädet. Vi snackar om en liten liten svart-vit fågel som alldeles övertydligt visar sitt hat mot svenskar, studenter eller bara mig i allmänhet.. vad vet jag, han säger inte så mycket till sitt försvar.
Men under de senaste dagarna har jag börjat se ett mönster! Jag började mitt lilla experiment med att låta två andra fullt normala personer passera genom "the park of death", resultat: ingenting. Fågeln skötte sitt, folket passerade utan attacker. Sedan kliver jag in i handlingen, och vad händer? Nog tusan kommer kamikaze-fågeln flygande som skjuten ur en kanon, flaxar med vingarna i ansiktet på mig och placerar sig sedan på tele-ledningen ovanför och stirrar elakt på mig. Och nu till det intressanta: Detta inträffar enbart när jag är iklädd en vit OCC-keps med flames på sidorna (vilket jag oftast är)! Resultatet av allt detta blir att jag, var gång jag måste passera den lilla lilla parken med det stora stora trädet, snällt får ta av mig min keps och passera på lätta fötter för att inte störa monstret från ovan.

Vidare konstateras att Modo fortsätter att varva himmelsk hockey med helvetisk bockey. Efter en fantastisk uppvisning mot FBK så tog det tvärstopp. HV71 vände givetvis sin dåliga trend mot just Modo och SAIK körde över oss under de två avslutande perioderna. Ikväll väntar Luleå hemma och jag ska tamejtusan brottas naken med den lilla lilla fågeln i den lilla lilla parken om det slutar med bortaseger!

Australien-korrespondent Eliasson tackar för sig och önskar välkommen åter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0