AFL final och Springsteen-frossa

Då kör vi ett nytt blogg-pass!

Idag var det dags för en av de verkligt stora händelserna i Australiens sportkalender: AFL-final, landets motsvarighet till Super Bowl! AFL är ligan för Australian Rules Football, en mystisk blandning av fotboll och rugby... Efter fyrtio minuters spel hade åtta(!) spelare blivit burna av plan med brutna ben, hjärnskakningar och diverse andra skavanker. En av lirarna som envisades med att fortsätta spela trots skada hade en arm som hoppade ur led med jämna mellanrum men han tacklade på som om inget hade hänt.. tuffa pojkar det där! Hursomhelst så vann slutligen Hawthorn Hawks, tunga underdogs, över Geelong Cats med 115-89... kul att se men sporten i sig är inte lätt för en nordbo att förstå sig på!

Nu har er kära Australien-korrespondent en helkväll med Springsteen-musik framför sig! För tillfället dånar Lost in the flood ut genom laptopens något underdimensionerade högtalare. En fantastisk låt med obegränsade skatter av überpoetiska små textsnuttar!

Idag tittade jag på kockduellen i australisk tappning (dags att skaffa en hobby?)... gillar verkligen hur de har lyckats få in lite smygreklam i programmet! När en av deltagarna plockar upp en kycklingfilé ur kassen så säger programledaren: "From free-walking chicken, bashed and ready to cook, thank you very much Woolworths!"

Om ett par timmar är det dags för tidskval för morgondagens F1-lopp.. såg nyss på nyheterna att Mark Webber krashade redan på första träningen.. det var mindre populärt här i Australien kan jag lova! Jag tippar på en Massa-seger imorgon, tätt följd av Kovalainen!

Aftonbladet har en intressant nyhet idag, hör och häpna: MediaMarkt köper upp Elgigantens tv-apparater för att sälja i sina egna butiker. Efter att ha läst artikeln så dyker det upp två grejer i huvet på mig: 1. Det gamla ordspråket, "kan man inte slå dem så får man köpa upp dem". 2. Vad tusan gör Elgigantens VD på plats i varuhuset i Malmö?

Jag fick igår en kommentar från min gode vän Micke... svaret blir: Vi får väl se, men tre månader vore inte så illa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0